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Threealities
Tre giovani donne, tre artiste di diversa nazionalità, tre ricerche e percorsi artistici differenti: in occasione della mostra ‘Threealities’ Amie Dicke, Alicja Kwade e Charlotte Moth ci raccontano, attraverso personali strumenti e tecniche, la propria visione e percezione della realtà.
Comunicato stampa
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Tre giovani donne, tre artiste di diversa nazionalità, tre ricerche e percorsi artistici differenti: in occasione della mostra ‘Threealities’ Amie Dicke (1978, Rotterdam, NL), Alicja Kwade (1979, Katowice, PL) e Charlotte Moth (1978 Carshalton, UK) ci raccontano, attraverso personali strumenti e tecniche, la propria visione e percezione della realtà che le circonda. Il mondo non è solo ciò che appare, gli oggetti non possiedono un’unica funzione o utilità: strappati dal loro usuale contesto essi vengono alterati e trasformati, presentati all’osservatore arricchiti di nuovi significati e suscettibili di nuove interpretazioni. E’ in questo modo che dei collant strappati ed allungati fino all’estremo assumono le sembianze di una croce di sapore medievale, che delle lenzuola intrise di vino diventano preziosi arazzi, che comuni lampade e specchi si trasformano in misteriose ed affascinanti figure speculari da cui filtra un sottile filo di luce, simile a quello di un prezioso tesoro nascosto all’interno di uno scrigno. E’ la luce uno degli strumenti che permette a queste artiste di sperimentare e proporre nuove possibili prospettive. Una luce che a volte interviene direttamente nel loro lavoro e che riesce, come nell’opera di Charlotte Moth, a trasformare l’immagine di un albero in tante altre immagini, uguali e diverse allo stesso tempo: la successione di livelli di luce e di colori differenti sulla stessa immagine scatena un effetto di ripetizione e contemporaneamente di trasformazione che sollecita l’osservatore ad interrogarsi sui propri criteri di percezione e classificazione. Altre volte la luce è solo accennata, quasi simbolica nella sua mancanza, come testimoniano il decadimento e deterioramento dei soggetti di Amie Dicke; oppure suggerita e appena visibile come nel lavoro di Alicja Kwade, una ricerca sulla funzione della luce quale indicatore e misura della preziosità e del valore di un oggetto.
Three young women, three artists coming from different countries, three artistic researches and styles: on this occasion Amie Dicke (1978, Rotterdam, NL), Alicja Kwade (1979, Katowice, PL) and Charlotte Moth (1978 Carshalton, UK) propose their vision and perception of reality through personal media and techniques. The world is not just what we see and experience, objects don’t have just one function: removed from their usual context, distorted and transformed, they are then presented to the viewer enriched with new significance and possible interpretations. This is how a pair of cut stockings, stretched, pinned and framed, can appear like a medieval cross, wine-soaked sheets become precious tapestries, common lamps and mirrors are transformed into mysterious and fascinating images from which a thin ray of light filters, like a precious treasure inside a jewel box. Light is one of the most powerful means through which these artists are able to investigate and propose new prospectives. The light is sometimes an active element able, like in the work of Charlotte Moth, to transform the image of a fig tree in many others: the series of different levels of light and colours on the same photograph triggers a process of repetition and transformation which stimulates the viewer to question his/her own criteria of perception and classification. In other situations the light is just hinted, almost symbolic in its absence as the decay and deterioration of Dicke’s works give evidence; or it is suggested and hardly visible like in the artworks of Alicja Kwade which focus on the role of light as an indicator of preciousness and value.
Three young women, three artists coming from different countries, three artistic researches and styles: on this occasion Amie Dicke (1978, Rotterdam, NL), Alicja Kwade (1979, Katowice, PL) and Charlotte Moth (1978 Carshalton, UK) propose their vision and perception of reality through personal media and techniques. The world is not just what we see and experience, objects don’t have just one function: removed from their usual context, distorted and transformed, they are then presented to the viewer enriched with new significance and possible interpretations. This is how a pair of cut stockings, stretched, pinned and framed, can appear like a medieval cross, wine-soaked sheets become precious tapestries, common lamps and mirrors are transformed into mysterious and fascinating images from which a thin ray of light filters, like a precious treasure inside a jewel box. Light is one of the most powerful means through which these artists are able to investigate and propose new prospectives. The light is sometimes an active element able, like in the work of Charlotte Moth, to transform the image of a fig tree in many others: the series of different levels of light and colours on the same photograph triggers a process of repetition and transformation which stimulates the viewer to question his/her own criteria of perception and classification. In other situations the light is just hinted, almost symbolic in its absence as the decay and deterioration of Dicke’s works give evidence; or it is suggested and hardly visible like in the artworks of Alicja Kwade which focus on the role of light as an indicator of preciousness and value.
17
dicembre 2008
Threealities
Dal 17 dicembre 2008 al 30 gennaio 2009
arte contemporanea
Location
1/9 – UNOSUNOVE ARTE CONTEMPORANEA
Roma, Via Degli Specchi, 20, (Roma)
Roma, Via Degli Specchi, 20, (Roma)
Orario di apertura
da martedì a venerdì ore 11-19
sabato ore 15-19
Vernissage
17 Dicembre 2008, ore 19.00
Autore